Support
Kundeservice og teknisk support
88 30 30 30
Kundeservice:
hverdage 8.00 - 17.00
Teknisk support:
hverdage 8.00 - 21.00
weekend og helligdage 9.00 - 17.00
Støj på linien
Nogle medlemmer oplever, at TV billedet enten periodisk eller vedvarende pixelerer, eller at kanaler helt forsvinder.
Dette skyldes ofte, at husstandens installation ikke er tæt for indstråling. Ved utætte installationer kan der opstå problemer når f.eks. antenneledninger krydser hinanden eller når antenneledninger krydser el-ledninger. Der kan også opstå problemer, når naboen eller andre taler i mobiltelefon på G4 nettet. Støjen kan også komme fra G4 sendere i nabolaget eller fra andre radioanlæg (Beredskabets master, helikopterlandepladsen på sygehuset og radio-/TV tårne).
Nogle medlemmer vil opleve, at problemer med TV billedet opstår i forbindelse med kanalomlægningen, fordi de kanaler, som medlemmet ser, flyttes til en frekvens, som er generet af støj.
Det ses også, at en kanal kun pixelerer på nogen af husstandens TV, da der er forskel på, hvor tætte de forskellige TV modeller er.
Utætheden kan ligge i antennedåsen, i antennekablet, i stikkene eller sågar i TV tuneren.
Hvis pixeleringerne opstår pga. utætte installationer, er løsningen at anvende dobbeltskærmede kabler samt tætte stik og dåser.
På Stofas hjemmeside kan du se forklaringer på støj, og du kan finde råd og vejledning om, hvilket udstyr du kan anvende for at få en optimal installation.
På Gør-det-selv siden kan du finde henvisninger til tips om, hvorledes du sikrer dig tætte installationer, når du selv udfører dem.
Som medlem af AFiK er du naturligvis altid velkommen til at kontakte antenneforeningens konsulent, Peter Madsen, som kan være behjælpelig med at lokalisere problemet og forsøge at finde en løsning
GØR DET SELV - GØR DET RIGTIGT
Dansk Kabel TV har lavet denne 10 minutters video med, hvad du skal gøre og især ikke gøre, hvis du ønsker at modtage et optimalt signal fra antenneforeningen.
Vær opmærksom på, at hvis du ønsker at se HD TV i HD kvalitet, skal du anvende et HDMI kabel og ikke et scart stik.
Hos Home Connect finder du ligeledes en række videoklip, som nemt og overskueligt viser, hvorledes du gør det selv - og gør det rigtigt - når du installerer og monterer din tilslutning.
På Stofas hjemmeside kan du finde råd og vejledning om, hvilket udstyr du kan anvende for at få en optimal installation. (Åbner i nyt vindue)
GRUNDINDSTILLING AF DIT DIGITALE TV
Netværks-ID | 0 |
Frekvens | 346.000 |
Modulation | 64 QAM |
Symbolhastighed | 6900 |