info

undgaa flimmerStøj på linien

Nogle medlemmer oplever, at TV billedet enten periodisk eller vedvarende pixelerer, eller at kanaler helt forsvinder.

Dette skyldes ofte, at husstandens installation ikke er tæt for indstråling. Ved utætte installationer kan der opstå problemer når f.eks. antenneledninger krydser hinanden eller når antenneledninger krydser el-ledninger. Der kan også opstå problemer, når naboen eller andre taler i mobiltelefon på G4 nettet. Støjen kan også komme fra G4 sendere i nabolaget eller fra andre radioanlæg (Beredskabets master, helikopterlandepladsen på sygehuset og radio-/TV tårne).

Nogle medlemmer vil opleve, at problemer med TV billedet opstår i forbindelse med kanalomlægningen, fordi de kanaler, som medlemmet ser, flyttes til en frekvens, som er generet af støj.
Det ses også, at en kanal kun pixelerer på nogen af husstandens TV, da der er forskel på, hvor tætte de forskellige TV modeller er.


Utætheden kan ligge i antennedåsen, i antennekablet, i stikkene eller sågar i TV tuneren.
Hvis pixeleringerne opstår pga. utætte installationer, er løsningen at anvende dobbeltskærmede kabler samt tætte stik og dåser.
Stofas hjemmeside kan du se forklaringer på støj, og du kan finde råd og vejledning om, hvilket udstyr du kan anvende for at få en optimal installation.
På Gør-det-selv siden kan du finde henvisninger til tips om, hvorledes du sikrer dig tætte installationer, når du selv udfører dem.


Som medlem af AFiK er du naturligvis altid velkommen til at kontakte antenneforeningens konsulent, Peter Madsen, som kan være behjælpelig med at lokalisere problemet og forsøge at finde en løsning.

support

Support

Oplever du fejl ved din antenneforbindelse, kan du kontakte antenneforeningen på tlf. 75 50 04 52 (kl. 09:00-16:30) - eller sende besked her

internet

Stofa bredbånd

AFiK leverer bredbånd i samarbejde med Stofa - se mere her...

info

Info til lejere

Til dig der modtager AFiKs ydelser gennem din udlejer...